آشپزی اینترنتی

آموزش پخت انواع غذاها و دسرها و سالادها

آشپزی اینترنتی

آموزش پخت انواع غذاها و دسرها و سالادها

نکات مهم و ضروری در آشپزی و شیرینی پزی

 

هر کسی که حداقل یک بار شیرینی تهیه کرده باشد به خوبی به اهمیت پختن آن پی برده و متوجه شده است که اگر خمیر شیرینی به بهترین نحو ممکن تهیه شود ولی خوب نپزد، زحمت بیهوده ای کشیده شده ، بنابراین لازم است که در مورد پخت شیرینی و نحوه کارکردن با فرهای خانگی نکات زیر را بدانید:

معمولاً کیک و شیرینی هایی که دارای حجم زیادتری هستند با حرارت متوسط و مدت زمان زیاد، پخته می شوند.

کیک و شیرینی هایی که ریز و کوچک هستند(به جز شیرینی هایی که سفیده یا زرده زیاد در آنها به کار رفته) حرارت زیاد و وقت کمتری برای پخت نیاز دارند.

اگر حرارت فر برای پخت شیرینی زیاد باشد باعث می شود که روی آن پخته و وسط خمیر خام بماند، زمانی که این حالت پیش آمد بهتر است یک تکه کاغذ فویل را چند لایه کرده روی شیرینی بیاندازید به نحوی که به شیرینی آسیب نرساند و دوباره آن را درفرقرار دهید، در این حالت وسط خمیر نیز پخته خواهد پخت.

درجه حرارت فردرفرهای مختلف بر اساس سانتی گراد و فارنهایت است که با در دست داشتن جدول زیر می توان هر کیک یا شیرینی را در هر فری به راحتی پخت.

درجه سانتی گراد

درجه فارنهایت

120

250

150

300

160

325

180

350

190

375

200

400

230

450

توجه:

با وجود داشتن این جدول، حتماً به دستورالعمل فر نیز توجه کنید.

فرهایی که حداکثر حرارت آنها 500 یا 550 باشد بر اساس فارنهایت تنظیم شده اند.

فرهایی که حداکثر حرارت آنها 250 تا 300 درجه است بر اساس سانتی گراد تنظمی شده اند.

تبدیل درجه های سانتی گراد به فارنهایت یا برعکس دارای فرمول است ولی می توان به صورت تقریبی درجه فارنهایت را نصف کرد و درجه سانتی گراد را به دست آورد مثلاً اگر حرارت روی 400 درجه فارنهایت باشد باید فرهای سانتی گرادی را روی درجه 200 تنظیم کرد.

برای طبخ انواع شیرینی یا غذا باید فر را حداقل 30-15 دقیقه قبل از پخت گرم کرد.

نکات مهم در مورد پیمانه های شیرینی پزی که از آنها دراین بخش استفاده می شود:

در تهیه شیرینی و کیک هائی که ارایه می شود از نوع پیمانه ها استفاده شده است: پیمانه یک، یک دوم، یک سوم و یک چهارم است که مقدار پیمانه 1 یا کامل از مواد مختلف به قرار زیر می باشد:

مواد

وزن به گرم

1 پیمانه آرد

100 گرم

1 پیمانه پودر قند

125 گرم

1 پیمانه شکر

150 گرم

1 پیمانه روغن(جامد یا مایع)

150 گرم

پیمانه هارا همیشه با قاشق پرکنید و هیچ گاه خود پیمانه را در آرد و روغن فرو نکنید.

هوای اضافی داخل مواد جامد را با حرکت عمودی قاشق در پیمانه بگیرید و روی پیمانه را با کارد صاف کنید.

اندازه تخم مرغ مصرفی در دستورات به مقدار تقریبی 60-50 گرم است که معادل وزن یک تخم مرغ متوسط با پوست می باشد.

اگر در دستور العمل ها مقدار وزنی تخم مرغ داده شده است، ابتدا آن را به آرامی هم زده سپس مقدار مورد نیاز را وزن و جدا می کنیم، توجه کنید که تخم مرغ باعث تغییر طعم شیرینی می شود بنابراین حتماً مقدار ذکر شده باید مصرف شود. هر جا کلمه تخم مرغ به تنهایی ذکر شد منظور یک تخم مرغ کامل است.

در ادامه نکات جالبی که درمورد مقدمات آشپزی گفته شد، روش تهیه یک شیرینی ساده برای مهمانی های کوچک را برایتان بیان می کنیم. سعی کرده ایم شیرینی ای را انتخاب کنیم که اکثر مواد آن در خانه تان وجود داشته باشد.

-  شیرینیهای لذیذ

دوستان،

تهیه شیرینی در منزل نیاز دارد شما مواد اولیه را در منزل داشته باشید یا تهیه کنید .

از مقدمات تهیه شیرینی وزنه دقیق است که تا دقت 5 گرم را به خوبی نشان دهد، یک یا چند قالب که بیشتر استفاده می شود را انتخاب نمایید، مثل قالب مناسب برای تهیه کیک که بهتر است تفلون باشد و چند قالب کوچک و شکل دار برای تهیه شیرینی، یک قالب کم عمق برای پختن تارتها داشته باشید. همزن نیز از وسایل اصلی کیک است.

لازم نیست همه این وسایل را به یک باره بخرید بلکه می توانید آنها را کم کم تهیه کنید درابتدا بهتر است موادی را که بیشتر استفاده می شود را تهیه کنید و در منزل داشته باشید.

ادویه ها مثل زنجبیل، دارچین، پودر پوست لیمو ترش، پودر نارگیل، بادام، شکلات، وانیل، آرد گندم، پودر سیب زمینی، آرد ذرت و ...

این وسایل را تهیه کنید و مطالب آشپزی ما را دنبال نمایید.

"قلب بادامی"

مواد لازم برای تهیه 60  " قلب "

کره

250 گرم

پودر قند

100گرم

زرده تخم مرغ

  2عدد

بادام چرخ کرده

100گرم

آرد

350گرم

بادام پوست گرفته

60عدد

طرز تهیه: پودر قند یکدست را داخل ظرف می ریزیم، یک زرده تخم مرغ و کره را به آن می افزاییم و با همزن می زنیم، بادام چرخ کرده را به این صورت تهیه می کنیم که بادامها را درآب خیسانده و پس ازچند ساعت از آب می گیریم، پوست آنها را می کنیم و در آسیاب له می کنیم. بادام چرخ کرده را به آن اضافه می کنیم. آرد را الک، به مخلوطمان اضافه کرده و به سرعت چنگ می زنیم تا یک خمیرتقریباً سفت به دست آید. آن را گلوله کرده در یک کاغذ آلومینیومی یا روحی می پیچیم و 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم. فر را از نیم ساعت قبل روی درجه200 درجه سانتی گراد می گذاریم. در یک سینی آرد می پاشیم، خمیر را روی آن کاملاً پهن می کنیم تا نازک شود قلب ها را با قالب در می آوریم(اگر قالب نداشتید، الگوی یک قلب را روی کاغذ بکشید و با چاقو قلب ها را در آورید)، زرده تخم مرغ دیگر را زده و روی قلب ها می مالیم سپس بادامها را روی آنها می گذاریم و در طبقه وسط10تا12دقیقه می گذاریم تا بپزد. پس از پختن کمی صبرمی کنیم تا ولرم شود، سپس با کارد پهنی آنرا از سینی جدا کرده و می گذاریم خنک شود.

هفته آینده نکاتی درباره تهیه کیک وروش تهیه یک کیک ساده برای چای عصرانه را بیان خواهیم کرد.

نکات تغذیهای درباره " قلب بادامی"

هر قلب بادامی دارای 80 کالری است وبه دلیل داشتن بادام دارای املاح مفیدی برای بدن است.

اگر برنامه حفظ وزن دارید یک عدد از آن را با چای میل کنید و اگر برنامه افزایش وزن دارید 2 از آن راعدد میل کنید.

 

منبع: http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=1643

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد