آشپزی اینترنتی

آموزش پخت انواع غذاها و دسرها و سالادها

آشپزی اینترنتی

آموزش پخت انواع غذاها و دسرها و سالادها

کیک هویج

 

پیش از این نحوه تهیه چند نوع شیرینی را آموختید ، حال بهتر است این کیک جدید را نیز امتحان کنید وازخوردن آن لذت ببرید . تا بحال کیک هویج خورده اید؟ فکر نمی کنم پس این دستور را که از یادداشتهای یک آشپز قابل ایرانی برداشته شده بیاموزید و این کیک را که درهیچ شیرینی فروشی ای وجود ندارد تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک هویج:

200 گرم

آرد

250 گرم

شکر

5عدد

تخم مرغ

100 گرم

گردو

یک لیوان

روغن مایع

1 قاشق چایخوری

دارچین

نصف قاشق چایخوری

جوزهندی

نصف قاشق چایخوری

میخک

نصف قاشق چایخوری

نمک

1 لیوان ( می توانید از 1 لیوان سیب و هویج رنده شده استفاده کنید)

هویج رنده شده

3قاشق سوپخوری

شیر

3 قاشق چایخوری

بیکینگ پودر

طرز تهیه:

تخم مرغها را با شکر، روغن و نمک مخلوط کرده و با سرعت زیاد خوب می زنیم، شیر را در این مخلوط ریخته بههم می زنیم، آرد و بیکینگ پودر و جوز هندی و میخک و دارچین را کم کم درمایع کیک ریخته مخلوط می کنیم و درآخرکارهویج و گردو را اضافه می کنیم ( این مایع را می توانیم یکجا در قالب بزرگ یا در دو قالب بریزیم) ته قالب مورد نظر را چرب کرده و کمی آرد می پاشیم. سپس مایع کیک را در قالب ریخته و درحرارت 350 درجه فارنهایت( 175 درجه سانتی گراد) 35 الی 45 دقیقه در قسمت پائین فر قرار می دهیم تا کیک بپزد سپس بعد از پختن ، کیک را از فر خارج کرده وپس از سرد شدن از قالب بیرون می آوریم. روی کیک را می توان با کرم ، خامه و یا گردو  تزئین کرد.

نکات تغذیه ای کیک هویج:

کیکی که از مواد یاد شده تهیه شود ، دارای 4130 کالری انرژی است پس اگر فردی با شرایط معمولی باشید می توانید یک برش کوچک از آنرا میل کنید. این کیک یک عصرانه خوش مزه و بسیار مفید با طعم شیرینی طبیعی برای کودکان ، خصوصا  کودکان کم اشتها است.

 

منبع: http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=1772

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد