آشپزی اینترنتی

آموزش پخت انواع غذاها و دسرها و سالادها

آشپزی اینترنتی

آموزش پخت انواع غذاها و دسرها و سالادها

شیرینی زبان با خمیر هزارلا

 

مواد لازم برای تهیهخمیر کره ای یا هزارلا :

300 گرم

آرد کاملا سفید

150 گرم

کره
 یک عدد  تخم مرغ
 یک قاشق سوپخوری روغن مایع
 یک دوم قاشق چایخوری جوهرلیمو
 یک دوم قاشق چایخوری وانیل
یک قاشق چایخوری نمک
یک فنجان آب خنک

طرز تهیه خمیر هزارلا :

در کاسه بزرگی آرد را بریزید. وسط آن را گود کرده و در ظرف دیگری تخم مرغ، روغن مایع، جوهرلیمو، آب و نمک را مخلوط کنید و آن را به آرد اضافه کنید تا خمیر صاف یک دستی به عمل بیاید. خمیر را یک ساعت بگذارید، بماند تا جا بیفتد. روی سطح مسطحی آرد پاشیده، خمیر را به قطر2 سانتی متر به شکل مربع پهن کرده و کره را در وسط خمیر جای دهید و چهارگوش خمیر را روی کره بکشید و با وردنه آرام آرام روی خمیر ضرباتی وارد کنید تا کره نرم شود. سپس خمیر را به ضخامت یک سانتی متر پهن کرده و آن را شش لا، تا بزنید و در جای خنک بگذارید و پس از 20 دقیقه خمیر را مجدداً پهن کرده و به قطر یک سانتی متری باز کنید و این بار برعکس دفعه گذشته، عرض خمیر را طول خمیر قرار دهید و شش لا، تا بزنید و در جای خنکی بگذارید و باز بعد از20 دقیقه عمل دفعه گذشته را تکرار کنید و هر بار آرد اضافه روی خمیر را با برس کنار زده و 6 بار خمیر را باز و بسته کنید و در دفعه آخر آن را به قطر یک سانتی متر پهن کنید. شیرینی هایی که می توانید با این خمیر تهیه کنید عبارتند از: ناپلئونی، پاپیونی، زبان، قیفی، خامه ای و ولوان.

یادآوری

: ما می توانیم به جای کره از روغن مخصوص قنادی ( روغن صاف) نیز استفاده نماییم. در ضمن تهیه این خمیر نیاز به تجربه دارد. لذا از خواهران و دختران عزیز خواهش می کنیم در تهیه این خمیر دقت کافی و کامل را رعایت کنند تا خمیر مورد علاقه خود را به دست آورند.

طرز تهیه شیرینی زبان :

خمیرهزارلا را به شکل مربع یا مستطیل به قطر 5/1 تا 1 سانتی متر باز کرده و با قالب شیرینی زبان، خمیر را قالب می زنیم و با نوک کارد تیزی وسط خمیر را از طول برش 2 سانتی می زنیم و سطح آنها را با شربت کارامل و تخم مرغ مخلوط شده ( شربت کارامل: شکر را روی حرارت بخار آب ذوب کرده و تخم مرغ را به آن می افزاییم )  تزئین می کنیم و در سینی فرمی چینیم و آن را در وسط پنجره فر روی درجه 400 فارنهایت، مدت 20 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها پف کرده و بپزند.

یادآوری:

1- در صورتی که جوهرلیمو خمیر بیش از حد معین شده مصرف شود، شیرینی زبان کج خواهد شد.2- داغ بودن زیادی فر باعث سوخته شدن سطح شیرینی ها خواهد شد و مغز آنها نپخته خواهند ماند.

 

منبع: http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=5085

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد