آشپزی اینترنتی

آموزش پخت انواع غذاها و دسرها و سالادها

آشپزی اینترنتی

آموزش پخت انواع غذاها و دسرها و سالادها

سوپ ذرت

 

 

مواد لازم:

2عدد

فلفل دلمه ای قرمز

2 قاشق غذاخوری

روغن
یک عدد پیاز ریز خرد شده

2 ساقه

کرفس

یک عدد متوسط سیب زمینی

2 لیوان

ذرت پخته
یک لیتر  آب مرغ

100 تا 200 گرم

خامه پاستوریزه
به میزان لازم نمک و فلفل
به دلخوه آب لیموی ترش تازه

طرز تهیه:

1- فلفل دلمه ای ها را کبابی کرده و داخل کیسه نایلون قرار دهید تا بخار کند و پوستش به راحتی کنده شود. سپس آن را پوست کنده و تخم هایش را جدا کنید و گوشت فلفل را به صورت یک سانت در یک سانت خرد کنید.

2- روغن را در قابلمه ریخته و گرم کنید؛ سپس پیاز و کرفس خرد شده را بیفزایید و تفت دهید تا کمی نرم شوند. پس از آن سیب زمینی های خرد شده، فلفل ها، آب مرغ و نصف ذرت پخته را اضافه کرده، بگذارید بپزد تا سبزیجات به طور کامل نرم شوند.

3- بعد از پخت، سوپ را در مخلوط کن ریخته و به صورت پوره درآورید و به قابلمه برگردانید. اگر سوپ سفت بود، مقداری شیر یا آب مرغ اضافه کنید و دوباره روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. هم چنین نصف دیگر ذرت را اضافه کرده و نمک و فلفل را اندازه کنید. اگر دوست داشتید آب لیمو ترش تازه را نیز بیفزایید.

4- در آخر، خامه را اضافه کرده و سوپ را سرو کنید.

می توانید این سوپ را بدون فلفل دلمه ای نیز تهیه کنید.

نکات تغذیه ای :

ذرت دارای ویتامین های گروهB وC ، اسیدهای چرب ضروری است. همچنین حاوی آنزیم ها و فیبر غیر محلول برای محافظت از روده می باشد.

ذرت مقدار زیادی اسید فرولیک دارد که یک ترکیب با خاصیت آنتی اکسیدانی است. پختن ذرت باعث افزایش مقدار اسید فرولیک و خاصیت آنتی اکسیدانی آن می شود، زیرا در ذرت خام اسید فرولیک به فیبرهای غیر محلول متصل شده است و عمل پختن باعث شکستن این اتصال و آزادسازی اسیدفرولیک می شود.

بنابراین بر خلاف سایر مواد غذایی که فرایند پختن باعث کاهش مواد مغذی در آنها می شود، ولی در ذرت باعث افزایش خاصیت آنتی اکسیدانی آن می شود و هر چه مدت زمان پخت بیشتر باشد، این خاصیت بیشتر می شود.

روغن ذرت دارای مقدار زیادی ویتامین E است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است و سلول ها را از اکسیداسیسون حفظ می کند.

 

منبع: http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=5522

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد