آشپزی اینترنتی

آموزش پخت انواع غذاها و دسرها و سالادها

آشپزی اینترنتی

آموزش پخت انواع غذاها و دسرها و سالادها

خورش بامیه

 

مواد لازم:

نیم کیلو

گوشت ماهیچه یا ران گوسفند

نیم کیلو

بامیه

2 قاشق سوپخوری

پیاز سرخ شده

یک قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی

3عدد

سیب زمینی متوسط

یک دوم استکان

آبلیمو

به قدر لازم

نمک و فلفل

طرز تهیه:

گوشت را چند تکه کرده و می شوییم و با یک قاشق غذاخوری روغن تفت می دهیم تا گوشت به روغن بیافتد. 3 لیوان آب و پیاز سرخ شده را به گوشت اضافه می کنیم و می گذاریم با شعله ملایم بپزد.

بامیه ها را شسته و ته ساقه( انتهای) آن را کمی می بریم تا در موقع پختن لیز و له نشود. سپس آنها را با یک قاشق سوپخوری روغن کمی سرخ می کنیم و رب گوجه فرنگی را با آن تفت می دهیم. آبلیمو، نمک و فلفل را به گوشت اضافه می کنیم. در صورتی که گوشت کم آب شده باشد، می توان، مقداری آب داغ به آن اضافه کرد. سیب زمینی را پس از پوست گرفتن، به قطر یک تا یک و نیم سانتیمتر ورقه کرده و سرخ می کنیم. بعد از آماده شدن خورش، آن را در ظرف کشیده و سیب زمینی را به دورش می چینیم . این خورش باید کم آب باشد.

خورش بامیه با تمرهندی

مواد لازم:

نیم کیلو

گوشت گوسفندی بی استخوان

نیم کیلو

بامیه

2 قاشق غذا خوری

پیاز سرخ کرده

 یک دوم بسته

تمرهندی

3 عدد

سیب زمینی متوسط

به قدر کافی

نمک و فلفل

طرز تهیه:

طرز پخت این خورش هم مانند خورش بامیه قبلی می باشد. با این تفاوت که برای این خورش از شیره تمرهندی استفاده می کنیم. البته تمرهندی را به اندازه ای که با ذائقه سازگار باشد، استفاده می کنیم.

نکات تغذیه ای:

بامیه سرشار اسید فولیک، ویتامین هایA وC است. همچنین منبع خوبی از ویتامین های گروهB ، منیزیوم ، پتاسیم و فیبر غذایی می باشد.

اسید فولیک باعث کاهش هموسیستئین خون می شود که این ماده رگهای خونی را مسدود می کند. ویتامینC نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم می باشد. در مجموع به علت دارا بودن این مواد مغذی و نیز فیبرهای محلول و املاح باعث پیشگیری از بیماری های قلبی می شود.

 

منبع: http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=6741

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد